در همایش دهیاران و شوراهای بخش مرکزی ابرکوه صورت گرفت:

انتقاد شدید دهیاران و شوراها از وضعیت راه های ورودی به ابرکوه

اعضای شوراها و دهیاران بخش مرکزی ابرکوه که اکثر روستاهای آن در مسیر راه های ورودی به ابرکوه قرار دارد به شدت از وضعیت راه های ورودی به ابرکوه انتقاد کردند

عضو شورای اسلامی فراغه در این همایش اظهار داشت:مشکل حادثه در جاده های منتهی به شهرستان اعم از جاده سورمق به ابرکوه و یزد به ابرکوه تاکنون جان بسیاری از افراد را گرفته است.

عسگر نژاد افزود:مدت ها است که مردم دهستان فراغه منتظر اتمام کار جاده سورمق به ابرکوه هستند و علیرغم پیگیری ها و قول ها کار به کندی پیش می رود و ما باید همه روزه پاسخگوی مردمی باشد که از ما انتظار پیگیری دارند و ما نیز تمام تلاش خود را برای رفع این مشکلات به کار گرفته ایم.

رئیس شورای اسلامی روستای صفی آباد نیز اظهار داشت:خود کفائی روستاها تنها با رسیدگی به مشکلات آنان مقدور است و هیچ راهکار دیگری وجود ندارد

محمد علی دهقان افزود: برای توسعه روستاها باید زمینه های کسب در آمد برای دهیاری ها فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: قول های داده شده نیز که می توانست به حل برخی از مشکلات روستاها کند نیز عملی نشده است و از جمله این قول ها این بود که بنا شد در صدی از وجوه فروش و واگذاری زمین های روستائی به حساب دهیاری ها برای آبادانی روستاها واریز شود که این وعده هنوزمحقق نشده است و بودجه هائی که در حال حاضر به دهیاری ها اختصاص داده می شود حتی هزینه های جاری را نیز به سختی پوشش می دهد.

رئیس شورای اسلامی روستای شمس آباد نیز با انتقاد شدید از وضع راه ورودی به ابرکوه از سمت یزد اظهار داشت:ادامه بلوار امام رضا(ع) و عدم توجه به رفع مشکلات تقاطع این بلوار مشکلات جانی و مالی بسیاری را به وجود آورده است و معلوم نیست تا چه زمانی این مشکلات ادامه می یابد.

طباطبائی با اشاره به حادثه چند روز پیش که منجر به فوت دو موتور سوار شد افزود:این حادثه اولین حادثه نبود و با چنین وضعی آخرین حادثه نیز نخواهد بود.

شورای صادق آباد نیز در اظهاراتی مشکلات مردم در مورد تخلیه مداوم چاه های فاضلاب منازل با توجه به سنگی بودن منطقه را یادآور شد.

کیانوش برزگر ازمسئولان خواست که پیگیر اجرای طرح فاضلاب این روستا باشند.

رئیس شورای روستای رحیم آباد نیز اظهار داشت:یکی از مشکلات جوانان روستا کمبود زمین برای ساخت منزل مسکونی است.

علمدار کاظمی افزود:جوانان برای حل این مشکل زمین های کشاورزی و باغات را تخریب می کنند و این در حالی است که بسیاری از اراضی اطراف روستا جزء منابع ملی است که باید برای حل مشکل مردم فکری اساسی کرد.

عضو روستای احمد آباد نیز در اظهاراتی عنوان کرد:مشکلات قنات روستا و خشکسالی،نیاز به مجتمع دامداری و آسفالت کوچه های روستا بارها و در جلسات مختلف با مسئولان در میان گذاشته شده است ولی هنوز این مشکلات به قوت خود باقی است.

اصغر امید پناه افزود:حل مشکلات روستاها تنها با اقدامات عملی امکان پذیر است

رئیس شورای هروک شورای روستای هروک نیز در این جلسه اصلی ترین مشکل مردم این روستا را وجود دامداری ها در داخل روستا ذکر کرد.

عین الله رستگار افزود : وجود دامداری ها در روستا سلامت مردم را به خطر انداخته است و دامداران نیز هیچ چاره ای ندارند.

رئیس شورای روستای شهرسب از شرق ابرکوه نیز در این جلسه اظهار داشت:تا کی باید شاهد تصادفات خونین در تقاطع روستای شهرسب باشیم که در آخرین مرحله جان دو نفر را گرفت.

علی زارع افزود: ایا اگر راننده ای تخلف کرد باید کشته شود و ما نباید زمینه تخلف را از بین ببریم.

وی خاطر نشان کرد:بسیاری از جوانان و مردم روستاهای شرق ابرکوه تاکنون در این جاده که مدت ها است در حال توسعه است جان و مال خود را از دست می دهند و لازم است که با رفع مشکلات روشنائی تقاطع روستای شهرسب و همچنین کاری اصولی در آن جلوی این اتفاقات گرفته شود.

دهیار فیروز آباد نیز اظهار داشت:مدت ها است که منتظر آسفالت باریک راهی که این روستا را به جاده جرقوئیه متصل می کند هستیم و هنوز وعده ها محقق نشده است.

محمد باقرفیروز آبادی افزود:مشکلات قنات روستا و خشکسالی و همچنین مشکلات سند منازل روستائی همچنان ه عنوان یک مشکل اساسی باقی مانده است

وی خاطر نشان کرد:روسای ادارات باید در اینگونه جلسات حضور داشته و پاسخگوی مشکلات روستاها باشند و پاسخ های رو در روی آنان می تواند به حل مشکلات کمک کند.

دهیارمریم آباد نیز اظهار داشت:حضور در این جلسات و بیان مشکلات تنها باعث دلگرمی دهیاران و شوراها می شود و علت آن این است که متوجه می شویم دردی که داریم دردی همگانی است و تمام روستاها با آن درگیر هستند و به همین دلیل کمتر غصه دار می شویم

قاسم کریمی افزود:مشکلات مالی خمیر مایه تمام مشکلات روستا ها است و اگر برای رفع این مشکل چاره اندیشی شود بسیاری از مشکلات با توجه به تلاش شوراها و دهیاری ها که صادقانه و بدون هیچ توقعی کار می کنند قابل حل است و انتظار داریم با توجه به اینکه این مشکل بارها مطرح شده است برای رفع آن اقدامات اساسی صورت گیرد.

بخشدار بخش مرکزی ابرکوه نیز در این جلسه اظهار داشت:از تلاش های انجام شده در روستاها که جز با همت و تلاش شوراها و دهیاری ها و شرکت تعاونی ممکن نیست تشکر می کنیم واز این عزیزان می خواهیم که مباحث فرهنگی و به ویژه برگزاری مراسمات ملی و مذهبی را نیز مورد توجه بیشتری قرار دهند.

تقدیر ویژه از شوراها و دهیاری های چند روستا به واسطه اقدامات خاص آن ها در زمینه های فرهنگی و عمرانی از دیگر اظهارات بخشدار مرکزی ابرکوه بود .

آخوندی همچنین ضمن تقدیر از خدمات خبرنگاران در انعکاس فعالیت ها و مشکلات روستاها در سال گذشته خواستار همکاری بیشتر شوراها و دهیاران با آنان در سال پیش رو شد.

بخش مرکزی ابرکوه 21 روستا و 17 دهیاری دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا